UFO sighting in het hunebedtijdperk (Hunebed D16, Drenthe)
Pierre van Eijl en Uma Ina de Bruyn
Figuur 1: Hunebed D16 te Balloo
Het hunebed D16 ligt ten noordwesten van het dorp Balloo aan de rand van het natuurgebied Kampsheide. De hunebedden in Drenthe zijn 3350 en 3050 v.Chr. gebouwd, dus dit hunebed staat er al meer dan 5000 jaar! De D16 is een groot hunebed van 15,6 meter lang en 3,9 meter breed. Het heeft negen dekstenen en negentien draagstenen. Er zijn nog een paar poortdraagstenen met een poortdeksteen (zie figuur 2).
Figuur 2: Hunebed D16 waarvan de poortdraagstenen en -deksteen nog goed te zien zijn (bron: Wikipedia)
Ook zijn er nog enkele kransstenen. In de omgeving van dit hunebed is waarschijnlijk een nederzetting uit dezelfde tijd van de Trechterbekercultuur gevonden. De vondsten zijn te zien in het Drents Museum. De hunebedonderzoeker Van Giffen beschreef in 1925 het hunebed als “in een droevigen staat”, de dekstenen waren van de draagstenen gegleden. Hij restaureerde het hunebed in 1952 en 1954. In 1978 zijn de dekstenen weer op de draagstenen gelegd.
Zachte energie is voelbaar
Als we zijn aangekomen bij het hunebed voelen we een zachte (metafysische) energetische uitstraling van het gebied rondom het hunebed. Ook de stenen van het hunebed en een kranssteen (zie figuur 3) hebben een zachte uitstraling. Achter het hunebed staat een mooie grote lindeboom waaronder het prettig koel voelt op deze warme dag.
Figuur 3: Vooraan een overgebleven kranssteen van hunebed D16
We doen een meditatieve energie-oefening om ons voor te bereiden op een aura-reading. Als het zover is, beginnen we met een verkenning. Uma voelt de invloed van het meer dat verderop ligt, een pingomeer (zie figuur 4), een overblijfsel uit de ijstijd.
Figuur 4: Pingomeer in de buurt van hunebed D16
Ze ziet dat het meer heel belangrijk was in de tijd van de hunebedden waar het de gemeenschap voorzag van schoon water. Ze krijgt de indruk dat er bij het hunebed veel samenkomsten waren. In de buurt van dit hunebed liggen ook 35 grafheuvels (zie figuur 5) in het tumulibos, mogelijk van een nederzetting die hier toen was.
Figuur 5: Grafheuvel vlak bij het pingomeer
Deze grafheuvels waar de toenmalige bewoners hun doden bijzetten, stammen uit zowel het neolithicum (hunebedtijd), bronstijd als de ijzertijd.
Vreemd lichtverschijnsel
Als ik me heb ingesteld op het geven van een aura-reading zie ik drukte bij de ingang van het hunebed. Mensen roepen wat en er is reuring. Gevraagd wordt aan de priester van het hunebed om iets te doen. De priester antwoordt dat hij alleen trance-sessies doet als de goden dat willen. De mensen roepen dat ze een vreemd lichtverschijnsel aan de hemel hebben gezien. Soms vervaagt dat verschijnsel en soms wordt het weer helderder. Het lichtverschijnsel maakt veel indruk. Het een verschijnsel met veel licht en het geeft onrust bij de mensen over de betekenis ervan. Ze vragen zich af of dat de goden zijn die naar hen toe komen. En komen de goden op bezoek of komen die hen straffen?
Vraag naar de priester
De priester heeft innerlijk gecheckt met zijn spirituele gidsen/goden en hij zegt dat hij er een trance-sessie over mag geven. Er komt actie en er wordt op een trom geslagen. Een sjamanentrom met een ver dragend geluid. Andere priesters en begeleiders komen na enige tijd van verre aangelopen om mee te werken aan de trance-sessie.
De mensen die bij het hunebed verzameld zijn, zijn blij nu ze merken dat de priesters een trance-sessie gaan doen en hen waarschijnlijk uit hun onzekerheid komen verlossen. De priester overlegt met collega’s hoe ze met de trance-sessie aan de slag gaan. De priester eet ter voorbereiding wat blaadjes van een kruid om in trance te kunnen komen. Als het kruid na enige tijd begint door te werken en de priester wankel ter been wordt, wordt hij door begeleiders in het hunebed geholpen. Hij gaat in het rechtse deel van het hunebed liggen.
Contact met de goden
Zijn begeleiders zingen liederen om de goden gunstig te stemmen zodat ze de priester willen ontvangen en zijn vragen te willen beantwoorden. De priester raakt in trance en begint met zijn geestelijk lichaam los te komen van zijn fysieke lichaam. Hij zweeft langzaam omhoog door een nevelig gebied. Op een bepaald moment voelt hij contact met zijn kruin. Hij weet dat dat de goden zijn die contact met hem maken. Hij voelt dat hij opgetrokken wordt bij zijn kruin en komt in een sterk lichtend gebied aan wat hem wat overdondert. Het is een getrainde priester en weet dat in een uitgetreden toestand alles wat anders is dan normaal in een lichaam op aarde. Innerlijk hoort hij dat hem gevraagd wordt met welke vraag hij komt. Dan vertelt de priester over een lichtverschijnsel aan de hemel dat mensen daar erg ongerust over zijn.
Een vreemde constructie
Als antwoord voelt hij dat hij als het ware door de lucht reist naar het vreemde licht aan de hemel. Hij kijkt nu van nabij naar het lichtverschijnsel en ziet dat het een hele constructie is. Het is nieuw voor hem en hij weet niet wat het is. Plekken in de constructie lichten op, dat is het lichtverschijnsel dat de mensen op aarde hebben gezien. In figuur 6 staat een afbeelding van een mogelijk buitenaards ruimtevaartuig.
Figuur 6: Buitenaards ruimtevaartuig? (Bron Wikipedia)
Het is dan net alsof hij in de constructie wordt gezogen. Hij is dan in een ruimtevaartoestel van buitenaardsen terecht gekomen is. Hij zit dan binnen aan een tafel en daar zitten nog andere wezens tegenover hem. Wezens die hij niet kent, ze wonen niet bij hem in het bos. Ze zijn wat kleiner dan hij is, hebben dunne licht gekleurde armen en een wat andere meer gedrongen vorm van het hoofd. Ineens herinnert hij zich een verhaal dat hij ooit gehoord had. Die persoon had vreemde wezens waargenomen die hij nooit eerder gezien had. Hij had zich schielijk teruggetrokken want hij wist niet wat hij ermee aan moest. Later toen de wezens weer weg waren, vond hij nog afdrukken op die plek. Er was dus echt iets op die plek geweest
Vreemde bezoekers
De priester hoort dat deze wezens de aarde komen bezoeken en dat ze van een andere plek (planeet) komen. Hij krijgt een beeld te zien van die andere plek met bergen en valleien, maar met een ander licht dan hij gewend is op aarde. Er zit meer violet in dat licht en het is een vreemd landschap wat hem onbekend voorkomt. Ze komen naar de aarde om te weten te komen hoe het leven hier is. Ze maken duidelijk dat ze niet op de aarde horen en weer weg gaan. De priester vraagt hen nog wat belangrijk is, wat hij moet weten. Ze zeggen dat ze niet moeten worden aangevallen en met rust moeten worden gelaten. Als ze aangevallen worden, zullen ze zich moeten verdedigen en dan moeten mogelijk aardse mensen uitgeschakeld worden en dat moet niet gebeuren en is ook niet nodig. ‘Komen ze geen eten halen op aarde?’ Ze hebben hun eigen voedsel bij zich, blokjes van iets, de priester kan dat niet plaatsen. De priester vraagt zich af of er mannen en vrouwen zijn. Ja hoor, krijgt hij innerlijk te horen, er zijn mannen en vrouwen. Er zijn ook kinderen, maar die hebben ze thuis gelaten. Hij vraagt of ze van ver weg komen. ‘Ja, van heel ver weg’. De priester kan zich niet indenken van hoe ver. En hoe kan het als ze heel ver weg komen dat ze hier dan zijn? Hij krijgt dan het beeld dat ze met hun vaartuig onzichtbaar kunnen maken om in de geestelijke ruimte terecht te komen. Dan kunnen ze met hun gedachtenkracht naar hun eigen woonplaats gaan wat vrij snel gaat. Ze willen het leven op aarde bestuderen maar er niet aankomen. Dan is het wel genoeg voor de priester, want hij moet niet overladen worden met informatie, en wordt hij door zijn eigen spirituele gidsen teruggehaald uit dat ruimtevaartuig.
Hij krijgt te horen dat het heelal groot is en dat daar volkeren zijn die hij nooit gezien heeft en die de mogelijkheden elders verder willen verkennen. De priester voelt dat het fijn is om de vastigheid van het leven op aarde te hebben.
Terug uit de trance
Met al die informatie gaat hij weer zijn lijf in terug in het hunebed. Daar vragen zijn begeleiders hem wat hij allemaal beleefd heeft. Hij is nog wat dizzy door de kruiden die hij gebruikt heeft. Hij vertelt hen wat er allemaal aan de hand is. Verre bezoekers die een vaartuig hebben dat met godskrachten werkt en die de aarde willen bezoeken en de waarschuwing om daar niet mee in gevecht te raken. Ze zullen vanzelf weer weggaan.
Terugblik
Als we de reading afsluiten, waait het tot onze verrassing ineens hard! Heeft dat nog met deze reading te maken? We weten het niet. Ik heb wel de ervaring van een sessie ooit in het Berkeley Psychic Institute in Californië dat een snelle verandering in metafysische energie van een (magisch geprogrammeerd door voodoo) voorwerp ineens een windvlaag kan veroorzaken.
Uma had sterk de indruk dat de grote deksteen midden in het hunebed (zie figuur 7) als een soort anker gewerkt heeft bij de uittreding van de priester, zodat hij toch geaard bleef.
Figuur 7: Uma leunt tegen de zware deksteen, belangrijk voor de trancesessie
Nooit eerder heb ik het meegemaakt dat informatie over bezoek van buitenaardsen in de tijd van de hunebedden in een aura-reading naar voren kwam. Oftewel een UFO-sighting in het tijdperk van de hunebedden. Met een UFO (Unidentified Flying Object) wordt het ruimtevaartuig met de lichtverschijnselen bedoeld dat in deze aura-reading naar voren kwam. Opmerkelijk is ook dat de spirituele gidsen/goden van de priester het hem mogelijk maakten dit ruimtevaartuig te bezoeken. Met de goden worden entiteiten bedoeld in de geestelijke (niet-fysieke) ruimte (het hiernamaals). Ze worden ook wel spirituele gidsen, hoge intelligenties, spirituele meesters of engelen genoemd. Interessant is dat het waarnemen van buitenaardse ruimtevaartuigen niet iets is van de afgelopen eeuw maar al veel eerder plaatsvond. In dit geval ca. 5000 jaar geleden. Ook een Wikipedia-pagina over UFO’s maakt melding van mogelijke UFO-waarnemingen van lang geleden.
Meer informatie
Meer onderzoeksverslagen over het oorspronkelijke functioneren van hunebedden, menhirs, steencirkels, wiegende stenen, cupules en zelfs van grottekeningen die door middel van aura-reading tot stand zijn gekomen, zijn te vinden in de rubriek ‘Mijnhunebed’ op de website van het Hunebedcentrum te Borger en op deze website van het KoendalinieNetwerk. Daar staat ook wat een aura-reading is. In het boek ‘Magische stenen, korte verhalen uit de hunebedtijd’ staan meer onderzoeksverslagen van aura-readingen van hunebedden. Daar komt ook de oorspronkelijke functie van de hunebedden naar voren: geen graftombes maar spirituele krachtplaatsen die doelbewust en met veel vernuft gebouwd en gebruikt werden. Ook wordt ingegaan op de mogelijkheden om de spirituele functie van hunebedden wetenschappelijk nader te onderzoeken. Uma Ina de Bruyn heeft Facebook pagina’s waar onder andere haar spirituele activiteiten ten aanzien van krachtplaatsen te vinden zijn. Wil je testen in hoeverre je een goed beeld hebt van de oorspronkelijke functie van hunebedden zoals die in de aura-readingen naar voren is gekomen? Dan kan je meedoen aan de Hunebedquiz. Veel succes ermee, want het is een uitdagende quiz!