11. Uitgebreide cooldown (oefening)

Een uitgebreide cool down kan rust brengen in een overactief kundalinisysteem.

Vaak ligt de oorzaak van een overactieve kundalini in de energie van een vorig leven. Het helpt om bij een cool down daar apart aandacht aan te besteden. Deze oefening is daarop gericht.

Gesproken meditatie:

AudioFile: 

1. Gronden
Ga lekker ontspannen op een stoel zitten met je voeten plat op de grond. Laat in gedachten wortels groeien vanuit je voeten en je stuit naar het centrum van de aarde.
 

2. Beeldscherm voorstellen
Zet in gedachten een beeldscherm voor je neer.
Zet daar je naam op en zet er de datum van vandaag op zodat het scherm energetisch up-to-date is.
Stel je voor dat er een zonnetje is boven dat scherm en dat je met de gouden energie uit het zonnetje je scherm schoonwast en de woorden die je erop gezet hebt, lossen dan ook op.
 
 
3 Beeld met overactieve kundalini uit een vorig leven
Visualiseer nu een plaatje van jezelf, zie figuur 11.1. Dat hoeft niet zo nauwkeurig te zijn maar een paar contouren is voldoende. 

                               
                                                                Figuur 11.1: man en vrouw
 

Laat op je scherm al de kundalini-energie die met ene vorig leven te maken heeft in je plaatje verschijnen. Het plaatje kan daardoor veranderen omdat je beeld zich instelt op ene vorig leven. De actieve kundalini-energie zit meestal bij de stuit maar ook in het rugkanaal en de kruin en de aura daar omheen.
Geef die figuur op je scherm een gronding. Dat is nodig om overtollige energie af te voeren.
 
4 Cool down met koel diepblauw
Stel je boven de figuur op je scherm een bol met blauwe energie voor, diepblauw. Zie figuur 11.2. 

 
            

          Figuur 11.2: met blauwe bol boven het hoofd
Stel je voor dat je die energie laat afkoelen. Zover dat het in staat is de actieve kundalini-energie tot rust te brengen. Misschien is het -100 of zelfs -1000 C!
Nu kun je je voorstellen dat die blauwe stroom omlaag komt en overal waar die de actieve energie raakt er omheen en doorheen stroomt totdat die afgekoeld is.
Laat het blauw ook in het stuitgebied lopen net zo lang tot de energie daar afgekoeld is. Laat het beeld oplossen.
 

5. Cool down in dit leven
Zet opnieuw een plaatje van jezelf voor je neer op je scherm maar richt je nu op je huidige leven.
Laat de actieve kundalini-energie in je p[laatje naar voren komen en voer weer een cool down uit. Stel je opnieuw een bol met koele blauwe energie voor boven het hoofd en laat die blauwe energie in je plaatje naar binnen stromen en je kundalini zoveel mogelijk afkoelen.
 

6. Stuitdriehoek afkoelen
Stel je in de stuit een driehoek voor met de punt naar beneden, dat is de vorm van het kundalinicentrum dat daar zit. Laat de koele blauwe energie daarin stromen totdat dit driehoekige centrum tot rust is gekomen.
Laat het blauw daarna helemaal naar beneden doorgaan, door je benen en je voeten en koel ook daar de energie af. Laat tot slot het blauw door je grondingskoorden naar de aarde stromen. Naar het centrum van de aarde
Laat het blauw ook door je aura stromen, daar kan de kundalini-energie ook actief zijn. Laat actieve delen van de aura oplichten en doorstromen met het blauw. Vaak is dat bij de kruin het rugkanaal en bij de stuit.
 

7. Regelknopje

Richt je nu op het driehoekige stuitcentrum en stel je voor dat daar een regelknopje bovenaan zit zoals in figuur 11.3.

                    
                  Figuur 11.3 driehoek met regelknopje
 

Zet met dit regelknopje je kundalini-energie op een laag niveau zodat het rustig voor je aanvoelt.
 

8. Harmoniseren met groen
Verander de blauwe bol nu in groen, diepgroen. Dat is een harmoniserende kleur.
Stel je voor dat vanaf deze bol een groene stroom omlaag gaat en overal waar de energie nog niet in balans is meer rust brengt. Laat ook het groen helemaal naar beneden doorstromen tot in je grondingskoorden.
 

9. Stabilisatie en afronding
Tot slot kan je dit beeld op je scherm laten oplossen, ook dit kan helpen om dingen nog verder op te lossen.
Laat je energiesysteem in gedachten stabiliseren. Dat kun je vergelijken met een zalfje dat je opgesmeerd hebt en nu laat intrekken om er maximaal profijt van te hebben.
Laat dat alle beelden oplossen en kom rustig uit je meditatieve toestand.
 
 
Vervolgmeditaties na Mijlpaal 1 van de Pelgrimstocht naar het Innerlijk Licht.
Bij de boeken 'Ontdekkingsreis Koendalinie-energie', 'Piek- en Verlichtingservaringen met Koendalinie-energie' en ‘Ontdekkingsreis Innerlijk Licht, spirituele oefeningen met kundalini-energie’, deel 1, de Basis, (net verschenen) van Pierjasi.

Terug naar start van de Pelgrimstocht Naar volgende oefening